Consumer Quality Index (CQI)

Omdat we het belangrijk vinden om een beeld te hebben van hoe cliënten onze zorg ervaren en inzicht te hebben in hoe we onze zorg kunnen verbeteren hebben we de cliënttevredenheid gemeten naar aanleiding van de Consumer Quality Index (CQI). Met de Consumer Quality Index (CQI) wordt de kwaliteit van zorg vanuit het perspectief van cliënten en/of patiënten gemeten. Het is een gestandaardiseerde methodiek voor het meten van ervaringen van cliënten en/of patiënten met de zorg. Er komen vragen aan bod zoals;
Heeft uw behandelaar u serieus genomen?
Heeft u mee kunnen beslissen over een bepaalde vorm van behandeling?
Is de behandeling naar uw mening de juiste aanpak voor uw klachten geweest?

De antwoorden op deze vragen worden samengevat in 3 schalen: Bejegening, Samen beslissen en Uitvoering behandeling. Er is een score mogelijk tussen 1 en 5.

Bejegening 4,97
Samen Beslissen 4,54
Uitvoering behandeling 4,72

Op de vraag: Welk cijfer geeft u aan de behandeling? Was het gemiddelde cijfer een 9,0!

In totaal hebben we in 2018 van 45 cliënten een waardering ontvangen.

Enkele van de reacties:

” Fijne behandeling waar ik echt iets aan heb gehad. 7 maanden geleden niet gedacht dat ik me weer goed zou gaan voelen. Ik kan Clarisse aan iedereen aanbevelen. Zij stelt je op je gemak, neemt je serieus maar laat je ook echt zelf nadenken.” 

”Er worden goede, directe vragen gesteld. Leert je goed de spiegel voor te houden en kan zorgvuldig tegengas geven. Fijne aanpak! ”

” Hele fijne behandelaar waarbij ik me direct op mijn gemak voelde. Ze gaf me het gevoel dat er iets aan mijn problemen te doen was, waar eerdere behandelaars dit niet deden. De behandeling was heel praktisch; niet heel de tijd praten, maar beginnen met kleine doelen stellen en behalen en daarmee de onderliggende grote doelen aanpakken. Clarisse is rustig en neemt alle tijd voor je. Van de accomodatie vond ik het fijn dat de praktijk gevestigd is in een gebouw met o.a. fysio en massagepraktijk. Het voelt daardoor wat laagdrempeliger. En fijn dat je bij je sessie altijd een kopje thee of koffie aangeboden krijgt, dat praat ook meteen wat makkelijker. ”

” Hele fijne behandeling, voelde me op mijn gemak en het heeft zeker een grote bijdrage geleverd aan mijn herstel.”

In 2017 ontvingen we mooie waarderingen op zorgkaartnederland.nl, maar liefst een 9,3!